De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony 65X95J op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Lotte B. 10-11-2021

Goeie tv

Geschreven voor: Sony 65X95J

Hij is er groot in een kleine woonkamer. Maar wel ideaal voor als je daar van houdt.
De tv is binnen enkele minuten op te zetten. Super mooie en grote tv met erg mooi beeld en geluid. De bediening is heel eenvoudig en spreekt voor zich. Alleen moet je overal voor inloggen. Dat kost heel veel tijd.
De snel knoppen op de afstandsbediening zijn erg handig om direct naar Netflix, Youtube of Disney te gaan zappen.
Verder niks dan positief over de tv. Het geluid is echt top! Het lijkt net of het geluid er aan de voorkant uit komt in plaats van de achterkant.
Alleen als je via de mediabox tv kijkt is het niet altijd even helder beeld. Bij netflix en dergelijk wel.
De achterkant. Hier is ook over nagedacht. Je kunt met afdek kapjes de hele achterkant dicht maken waardoor je geen kabels en stekkers meer ziet zitten. Ziet er super strak uit. De eerste keer dat er een keer een zwart beeld was moesten we echt even 3 keer kijken om te zien of hij nog wel aan stond. De kleuren zijn ook heel erg mooi en helder. We zijn hier thuis echt heel erg tevreden over deze tv!
Alleen wel jammer dat het zn grote tv is. Dat je er niet op 2 programma’s te gelijk mee kan kijken.
Verder een top aankoop.

Eveline 30-10-2021

Mooie tv

Geschreven voor: Sony 65X95J

Prachtige tv met geweldig geluidssysteem en beeldkwaliteit. Enige nadeel vind ik dat de pootjes ver uit elkaar staan waardoor deze niet altijd op elk dressoir past. Tv is makkelijk te bedienen met de Sony-afstandsbediening.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Mooi geluid
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Pootjes staan ver uit elkaar

Charlie 28-10-2021

TV als een bioscoop zo goed

Geschreven voor: Sony 65X95J

De Sony Bravia is een schitterende tv, na jaren aanmodderen met een tv die (in vergelijking tot onze nieuwe thuisbioscoop) uit de tijd komt dat we net over gingen van zwart wit naar kleuren beeld, zo voelt het althans. Hebben we eindelijk gekozen voor een upgrade die qua grote, beeld en geluid nu eens echt een complete vooruitgang is. Beter dan dit ga je niet vinden. Dat mag ook wel een beetje voor de prijs, maar dit is dan ook een apparaat die alle beloftes waar maakt.
Dankzij een eenvoudige installatie procedure, waarbij je wel in bezig moet zijn van een Google account of er 1 aan moet maken (maar wie heeft die nou niet in deze tijd) kijk je ik een mum van tijd naar perfect beeld. Je kunt daarbij natuurlijk gebruik maken van de reguliere kanalen, maar wij kijken echt alleen nog maar Netflix of Disney dus onze focus gaat naar de voorkeuze knoppen die aanwezig zijn op de afstandsbediening. Die ook nog eens fraai oplicht zodra je hem optilt. Hoe handig!
Het voorkeuze menu biedt je de mogelijkheid om makkelijk en snel te selecteren wat er gekeken gaat worden. Bij het installeren, kalibreert de TV met de omgeving en stelt het geluid af op de afstand tot waar je zit vanaf meerdere kanten gemeten dus niks anders dan lof over het perfect geluid. Een smart tv die ook het beeld kwaliteit aanpast aan het programma en de weergave kwaliteit ervan, waardoor het beeld perfect is. Games kun je er ook op spelen, maar ik maak hier geen slapende honden wakker dus eerlijk is eerlijk die hebben we nog niet uitgeprobeerd deze functie. Hij is in de praktijk iets groter dan we misschien nodig hadden ivm de afstand tot de bank, maar door de overweldigende kwaliteit kunnen wij ons niet meer een leven zonder dit apparaat in huis voorstellen. Mijn dochter van 5 die Netflix en Disney zelf weet te vinden en te activeren wil nooit meer een andere tv in de plaats dus hopelijk zitten we ook met deze Sony de komende 15 jaar geramd. Wat mij betreft had er wel een beugel bij gekund om de tv op te hangen om nog meer het bioscoop effect compleet te maken. Hoewel hij mooi op zijn sierlijke en te stellen pootjes staat, lijkt mij aan de muur nog mooier, alsof je een bewegend schilderij in huis hebt waar je uren naar kunt kijken. Je zou bijna terug verlangen naar verplicht binnen blijven ;-) Aanrader dus

Pluspunten

• Geweldig beeld en geluid
  • Eenvoudig bedienbaar

b*********@h********** 25-10-2021

Fantastisch kijk tv

Geschreven voor: Sony 65X95J

Deze tv is fantastisch. Het ziet er met het smalle aluminium randje en stevige pootjes mooi en stevig uit. Het beeld kijkt erg rustig. Bij mijn vorige tv had ik echt nog een soundbar nodig voor goed geluid. Dat is nu niet nodig. Maar bij een film of serie is het echter nog wel fijn. De knoppen voor de streamingdiensten werken snel en vlekkeloos. Voor Videoland is gemakkelijk een app te downloaden die via input eenvoudig te bereiken. De speciale opties; het anti-reflecterende scherm, Google Tv en de snelle processor maken deze tv een genot om naar te kijken.

Pluspunten

• Groot rustig scherm
  • Streamingknoppen werken erg snel
  • Mooie remote met verlichte kboppen

Minpunten

• Net iets te groot voor mijn kastje

roy19841 22-10-2021

Sony

Geschreven voor: Sony 65X95J

Het was even schrikken toen de TV bezorgd werd want wat is hij groot. Door het moderne maar minimalistische ontwerp waarbij er slechts een smalle rand rond het beeldscherm zit en de pootjes weinig ruimte innemen, past hij precies op ons tv meubel. Installeren was kinderspel. Superieure beeldkwaliteit en vele handige opties. Het thuisscherm van waaruit alle streamingdiensten overzichtelijk te bereiken zijn. Klein minpuntje is de afstandsbediening. Vooral de stand-by knop doet soms lastig waardoor het in en uitschakelen van de tv soms lastig gaat. Een slimme functie is dat je deze afstandsbediening kunt programmeren om ook je tv-box te bedienen. Deze heb ik in korte tijd wel meermaals opnieuw moeten programmeren.

• Functies
  • Google integratie

Minpunten

• Afstandsbediening

Twan123 22-10-2021

Beestachtig mooi!

Geschreven voor: Sony 65X95J

Prachtig mooie televisie. Heb deze een maand mogen testen. In het begin wel even schrikken van het formaat van de televisie. Wat een knoeperd! Eenmaal geïnstalleerd, wat bijzonder eenvoudig was, is het een genot om naar te kijken. Super scherp beeld die vloeiend in elkaar overlopen. Kwaliteit van het geluid is wat je mag verwachten van een dergelijk plat scherm. Voor de real deal zou ik er zeker een soundbar bijnemen. Google functionaliteiten en spraakbesturing leken me van te voren een leuke gimmick. Niets is minder waar, het is allemaal super functioneel. Alleen maar lof voor deze televisie!

Pluspunten

• Super scherp beeld
  • Goed contract
  • Google TV
  • Spraakbesturing

Minpunten

• Geluid

Sabine 20-10-2021

Super televisie!

Geschreven voor: Sony 65X95J

Het is een hele mooie en strakke televisie. Het aansluiten en installeren van de externe apparaten en Apps was zo gedaan. Even je Google account en Wifi aanmelden en de televisie doet de rest. De kabels aan de achterkant kun je bijna helemaal wegwerken omdat er mooie afdek kapjes bij zitten die de hele achterkant dicht kunnen maken. Ook kun je pootjes waar de televisie op staat op verschillende manieren monteren. Wij hebben hem nou op de laagste stand, maar mocht je een soundbar hebben kun je deze voor de tv leggen zonder dat deze voor het scherm komt te liggen. Het geluid wat er uit de televisie komt is ook beter dan verwacht. Een mooi vol geluid en genoeg mogelijkheden om het geluid naar jouw wensen aan te passen. Het enige minpuntje wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is dat de afstandsbediening af en toe de Bluetooth verbinding kwijt is en je dus niet meer van zender kunt veranderen. Dit is eenvoudig te verhelpen door een keer opnieuw te verbinden en kost nog geen minuutje. Regelmatig komen er updates van de televisie of afstandsbediening dus dit zal wel opgelost worden. Het beeldscherm is super scherp (vooral met streamen) en het zwart is ook echt zwart! Het scherm zelf is een beetje mat, waardoor je weinig last hebt van het zonlicht wat er op schijnt en je gewoon mooi beeld blijft houden.

Pluspunten

• mooi helder beeld
  • eenvoudig te installeren
  • mooi afgewerkt

Minpunten

• afstandsbediening soms verbinding kwijt

jack 19-10-2021

Fantastisch kwaliteit!

Geschreven voor: Sony 65X95J

Wij hebben de tv nu twee weken getest. De tv was erg makkelijk te installeren, gewoon de stappen op het scherm volgen. Als je een Google account heb kan je die er gemakkelijke aan koppelen. Eenmaal opgestart kan je in play store vrijwel alles downloaden wat je wil en werkt het allemaal vrij soepel. Wat ik jammer vind aan het besturingssysteem is dat je aan de onderkant van je scherm geen snelkeuzes kan toevoegen wat bij andere besturingssystemen wel hebt. En naast het systeem vind ik de afstandsbediening vrij basic. De beelden van de tv zijn daarentegen echt fenomenaal. De kleurweergave is echt fantastisch waarbij zwart ook zwart is. Ook het geluid is meer dan prima. Wij hebben zelf geen externe geluidsinstallatie, maar dat is bij deze tv ook niet nodig. Als je graag beelden in hoge kwaliteit wil kijken ben je bij deze tv zeker aan het juiste adres. Wat mij betreft zeker een aanrader!

Pluspunten

• Super scherpe beelden
  • Uitstekend geluid

Minpunten

• Afstandsbediening nogal simpel
  • Besturingssysteem kan beter

kameledriver 18-10-2021

Sony Google smart tv

Geschreven voor: Sony 65X95J

Ik heb me eigen ingeschreven om te testen omdat ik een andere tv wil kopen in de prijsklassen en formaat van deze Sony.
Het uitpakken verliep vlot alleen het plaatsen van de pootjes (ja ik heb hem op een tv kast staan) was niet echt duidelijk. Uiteindelijk was het toch gelukt.
Het design van de Sony XR-65X95J ziet er mooi uit. Mooi strak en bijna geen beeld omranding.
Ook aan de achterzijde netjes afgewerkt met diverse kappen die er bij geleverd waren die je er zo kunt opklikken.
De installatie van de tv verliep soepel en snel.
Van de X-anti reflection had ik meer verwacht. De tv staat vlak bij een raam en vanaf de eettafel naar de tv kijken gaat wel maar je ziet nog wel veel raam/licht op het scherm.
Het 3D geluid is prachtig, alleen bij sommige uitzendingen klopt beeld en geluid niet meer. Ik kon zo ook niet vindan waar ik dit kon aanpassen.
De ingebouwde Google smart wertk bij mij niet optimaal. Mijn provider (BBH) wordt niet ondersteund door de tv, waardoor ook de afstandbediening niet optimaal gebruikt kan worden. Ook als de tv langere tijd uit staat kan Google de tv niet uit slaapstand krijgen. Maar verder werkt het goed.
Het beeld is gewoon haarscherp. Vooral als je hem op levindig zet is het super mooi.
Dit geld ook voor gamen op de tv, gewoon mooi beeld zonder haperringen.
Ook het casten van bijvoorbeeld Netflix verloopt soepel. klik op casten en je heb al meteen beeld.
Al met al een mooie tv met heel veel mogelijk heden. Prijs kwalitijd zeker waard. Alleen in mijn gevaal nog wel 2 afstandbedieningen nodig, dat is wel jammer.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid

Minpunten

• Afstand bediening
  • Beeld spiegeling

Qris 17-10-2021

Mooie tv

Geschreven voor: Sony 65X95J

Het is een erg strakke tv, met kleine bezels van ongeveer een centimeter en de tv zelf is zo’n 6 cm dik. Dit geeft een strakke premium uitstraling. Om de kabels weg te werken worden er panelen mee geleverd, maar deze heb ik zelf niet gebruikt. Aangezien er bij mij nog gestuct moet worden heb ik de tv niet opgehangen, maar op de voetjes geplaatst en zelfs dit ziet er al goed uit.

De tv heeft een erg mooi beeld! Graag had ik ook de X-Anti Reflection layer getest. Ik had verwacht dat dit op alle X95J modellen zou zitten, dit is echter niet het geval, want dit is alleen aanwezig op de grotere modellen (75 en 85inch). Toch zijn de kleuren erg scherp en helder en zelfs wanneer er zonlicht op het scherm schijnt zijn donkere scenes in de film goed te volgen.

Verder heeft de tv van zichzelf al wel goed geluid, maar uiteindelijk zul je dit niet gebruiken, want bij een tv hoort gewoon een apart geluidssysteem. Voor het nieuws ofzo is het geluid wat uit de tv komt prima. Je kan de tv met je stem bedienen, al doe ik dat zelf niet. Wat wil handig is zijn de knoppen voor de streamingsdiensten op de afstandsbediening (Youtube, Netflix, Disney en Prime). Het nieuwste besturingssysteem van google zit erop en dat betekend ook de er bijvoorbeeld een Chromecast is geïntegreerd. Het systeem werkt mega snel en een druk op de knop opent datgene wat je wilt.

Al met al ben ik erg tevreden met deze tv! Hij is wat aan de prijzige kant, maar ik denk dat dit het waard is.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Kleuren
  • Strak

Minpunten

• Privacy

Dennis23 17-10-2021

Bevalt zeer zeker, echt een aanrader.

Geschreven voor: Sony 65X95J

Ik heb deze TV nu twee weken in mijn bezit. Wat een pracht TV. De installatie was wat lastig in mijn eentje omdat de TV vrij groot is. Je kan de poten om 3 verschillende manieren bevestigen. 2 manieren dat de TV 'op' het TV meubel staat, dus geen opening ertussen. De andere manier is dat er wel ruimte tussen het meubel en de TV zit, dit voor een eventuele soundbar die je voor/onder de TV wilt zetten. Verder staat de installatie duidelijk aangegeven.

De Afstandsbediening ziet er ook mooi uit, geen 'plastic fantastic' afstandsbediening. Met snelknoppen naar Youtube, Netflix, Disney+ en Prime Video.

Beeldkwaliteit is mooi en zelfs het geluid van de tv krijgt een voldoende, al gebruik ik een soundbar.
Aangezien ik de TV pas twee weken heb, ben ik nog niet achter alle functies maar er zitten er een hoop in! Zo heb je geen Apple TV meer nodig, want je kan gewoon streamen naar de TV vanaf je MacBook/iPhone.

Ik raad deze TV zeker aan.

Pluspunten

• 3 standen
  • mooie afstandsbediening

s*************@g******** 14-10-2021

Fantastisch!!

Geschreven voor: Sony 65X95J

Wauw! Wat een ervaring! Beeld en geluid zijn beide fantastisch! Compatibel met Google Assistant en makkelijk in gebruik. Ik houd van gamen samen met mijn zoons op de Playstation en dit het is een fantastische ervaring, de refresh rate van 100hz is duidelijk merkbaar tijdens het spelen.
Kan er echt nergens kritiek op geven...gewoon fantastich!

Pluspunten

• haarscherp beeld
  • Goed geluid
  • hoge refresh rate voor goede game ervaring
  • goede prijs -kwaliteit verhouding

Reviewmommy 13-10-2021

Slimme Google TV

Wij mochten als gezin van 4, deze prachtige Sony
testen.

Sony belde om een afspraak, te maken om de tv te leveren. Dat ging perfect ze waren keurig op tijd. Alleen het installeren doen ze niet.

Het design van de televisie is adembenemend. De Bluetooth afstandsbediening, voelt heerlijk in je handen. Oogt heel mooi door de grijze zwarte strakke design . En ook door de vele opties die afstandsbediening heeft Disney +, YouTube,Netflix. Apps Games thuisbezorgd.nl. En kan worden aangesloten aan je kpn kastje. De Bravia Core heeft meer oude flims dan nieuwe. De kinderen waren zeer enthousiast toen ze het zagen. De afstandsbediening heb ze vaak met hun stem kunnen bedienen. Zoals series films. Super handig en fijn.

De kwaliteit van het beeld 4K is perfect. De IMAX mode met flims is adembenemend. Door de X-Anti Reflection heb geen last van meer weerspiegeling. Dan bij mij vorige Sony tv. Enige minpuntje is dat het beeld hapert. En Bluetooth afstandsbediening weer opnieuw geïnstalleerd moet worden.

Kwaliteit van geluid is goed. Maar een goeie Surround systeem heb je toch voor het beste geluid voor een 3D effect. Het aansluit van games als Ps5 Nintendo, gaat heel makkelijk. Herkent direct de apparaten en gaat automatisch naar Gamemode.

Kortom deze Sony is must have, als je van een slimme handige smart tv houdt.

Alleen niet geschikt voor kleine ruimtes.